Draga Lucian Mandruta,

Apreciez “dragostea ta de tara” si dorinta de a ne apara granitele si “integritatea” tarii in afara granitelor Romaniei, pe teritorii care nu au apartinut vreodata acestui neam. Apreciez acest fapt, pentru ca nu esti singurul roman care considera ca otravirea fantanilor si arderea lanurilor constituie un act de lupta inferior celui modern, ca a avea grija ca sangele unui om, gresit informat, sa nu se verse pe acest pamant inseamna barbarie si naivitate. Apreciez ca pui valoare pe faptul ca acum este necesar ca noi tinerii sa punem mana pe arme, pe gloante adevarate si sa tragem in alti oameni, de teama ca acestia sa nu vina vreodata in tara noastra. Apreciez ca tii foarte mult la relatiile cu aliatii nostri, precum NATO si UE, la fel cum pui pret si pe relatiile cu marii corupti ai tarii, in fata carora ai ingenuncheat, chiar si simbolic, si le-ai jurat credinta. Teatral sau nu, tu le indeplinesti cererile.

Cand militai pentru “integrarea” Romaniei in NATO imi spuneai ca voi avea o viata mai sigura si prospera; eu eram atunci la gimnaziu si incercam sa inteleg istoria romanilor. Cand militai pentru “integrarea” Romaniei in UE imi spuneai ca voi avea drepturile protejate, o viata prospera si sigura. Atunci eram la facultate si visam la o viata frumoasa dupa terminarea studiilor.

Acum am terminat studiile, muncesc, viata si viitor sigur nu am, drepturi (care ‘or fi acelea) nici acum nu le stiu, iar daca sunt cele pe care le banuiesc nu am avut parte de ele, chiar in tara asta. Speranta ca statul imi va asigura o viata sigura, prospera, cu drepturi (si cu alte minciuni) mi-ai luat-o. Viata mi-o asigur singur; prosperitatea, siguranta, bucuria da a trai in tara asta tin de mine si in nici un caz ca suntem in NATO, UE sau alte structuri globale. Ce ma face sa ma bucur ca mai pot salva ceva din tara asta? Credinta, pe care si pe asta vrei sa mi-o iei. Imi spui ca sunt mai multe biserici decat scoli si spitale. Pai de ce se inchid scolile si spitalele, Luciane? Ca se construiesc biserici? Ca se face ora de religie in scoala? Ca nu e european, modern? Dar cine esti tu sa stii ce e european, cand tu ingenuncheai (“simbolic”) in fata coruptilor acestei tari? De unde stii tu ce este european cand sorbeai cuvintele lui Silviu Brucan? Care pana la urma sa aflu ca acest ideolog al tau, idol al tau, a fost unul din marii criminali (la propriu) al acestui neam? Ca de fapt nici nu-l chema Silviu Brucan? Ca de fapt nici nu era roman? Ca de fapt nici nu era crestin? Sa nu mai zic ortodox.

Daca imi iei si credinta, nu-ti mai ramane decat viata sa mi-o mai iei si mi-ai luat tot ce am pe acest pamant. Ce te face sa crezi ca moartea mea, intr-un razboi care nu al nostru, va asigura viata copiilor tai? Ce te face sa crezi ca moartea mea, intr-un razboi care nu el nostru, va asigura viata copiilor acestei tari? Ce te face sa crezi ca acest razboi este necesar cand tocmai tu vorbeai de siguranta, diplomatie, drepturi, prosperitate?

Stii ce Luciane?! Du-te tu la razboi, ucide tu oameni, ca eu nu o fac. Eu nu am stat langa Brucan sau Brukner (cum l-o fi chemand) sa inteleg rostul varsarii de sange nevinovat. Eu nu am stat langa coruptii tarii sa inteleg rostul batjocurii oamenilor simpli care nu doresc decat o viata normala, linistita, fara razboi. Du-te tu la razboi, Luciane, si spalati onoarea patata fata de tara asta, daca tu crezi ca prin sange o poti face. Du-te tu si ucide oameni, pentru ca un alt om ti-a zis tie ca a ucide e bine, ca eu nu cred.

Du-te tu, Luciane, la razboi, ca pe mine ma asteapta pamantul sa-l lucrez, pamant pe care tu imi spui sa-l dau altora. Du-te tu, Luciane, la razboi, ca eu nu am timp de prostiile tale cu care m-ai mintit atat. Oamenii au nevoie de hrana, spitalele si scolile au nevoie de bani, iar eu si altii mintiti de tine dam de mancare oamenilor si sustinem spitalel si scolile. Noi nu mai avem timp sa te ascultam, Luciane, asa ca du-te tu la razboi, ca noi avem de muncit sa refacem ce tu ai daramat prin cuvinte.

Leave a Reply

