Recomandare – “Preotul”

Pentru cei care au absolvit Colegiul National “Alexandru Ioan Cuza” din Focsani, pana in 2006, doresc sa le amintesc de un profesor de istorie, daca nu l-au uitat: Cezar Cherciu. Eu nu am apucat sa-i “gust dictatura” decat un an, dar am aflat de la dumnealui multe informatii pe care alti profesori de istorie, istorici (unii mai au si functii de conducere in fruntea tarii) sau diplomati nu le vor spune niciodata sau nu le stiu. De la domnul profesor Cherciu mi-a ramas intiparita in minte o afirmatie (dar nu singura): “cultura rusilor e divina, iar politica e diabolica”. Afirmatia dumnealui e cat se poate de adevarata, daca ne punem la contributie, fiecare din noi, putinii neuroni pe care ii avem. Nu suntem capabili sa stim imnul national pe de rost, eu recunosc ca nu stiu toate strofele, nu mai zic ca nu suntem in stare sa tinem minte citate ample din Biblie, Psaltire, Filocalie etc cum faceau romanii inchisi in temnitele comuniste, carora le erau interzise aceste carti. Si textele din aceste carti nu sunt tocmai usoare de invatat.

Am ales sa va fac aceasta scurta introducere pentru a va introduce in stilul de viata rusesc din timpul celui de al doilea razboi mondial. Filmul pe care vi-l recomand in acest post se numeste “Preotul” o ecranizare geniala, mult superioara celor occidentale. Nu va spun ce concluzii am tras, ca ar insemna sa va influentez oarecum modul de a privi acest film. Va las pe voi, pe fiecare, sa intelegeti cum vreti istoria, credinta si omul. Eu mi-am exprimat de multe ori opinia si, parafrazandu-l pe Iuliu Maniu, eu nu ma intorc de la calea mea.

Leave a Reply

