Miracolele nu vin de la Bruxelles

Hristos s-a inaltat!

Opinii despre cum ar trebui sa se manifeste democratia avem cu totii, ne contrazicem pe aceste opinii. Dar toti vrem miracole, minuni de nicaieri cu ajutorul carora sa ajungem sa traim ceva mai bine ca ieri, sa traim mai linistiti ca ieri.

Asa cum am lasat de inteles si in articolele precedente, sunt convins pana in maduva oaselor si dincolo de ea ca miracolele vin de la Dumnezeu si atat. Stiintele, indiferent de felul lor, si oamenii de stiinta, indiferent de gradul de pregatire si experienta, sunt doar unelte in mana lui Dumnezeu, ei nu pot oferi raspunsuri si nu pot da explicatii certe pentru cazurile in care stiintele ofera doar solutii incerte de ameliorare.

In privinta vietii sociale, politica nu poate oferi minuni, atat timp cat partidele politice impart societatea. Ca exemplu, vizualizand comentariile de la ultimul meu articol, avem doua tabere: cei care au votat si cei care nu au votat. Daca discutam cu participantii la alegeri vom mai descoperi inca doua tabere: cei care si-au anuat votul si cei care si-au validat votul. Cei care si-au validat votul, iarasi sunt imparititi in mai multe tabere in functie de apartenenta politica la un partid, de sustinerea fata de un candidat independent, de motive strict personale etc. Chiar si cei care nu au votat, printre care si eu, sunt impartiti in tabere: cei care au boicotat votul, cei care nu cred in vot, cei nepasatori etc. Privind astfel politica, vedem clar ca aceasta divizeaza societatea umana, nu o uneste. Singurul lucru comun la care aspira fiecare om din fiecare tabara enuntata mai sus, este o minune de nicaieri: o insanatosire fara ajutor medical sau farmaceutic, o suma de bani la vreme de restriste, o perioada scurta de de odihna, o investie in ceva, etc. Fiecare doreste ceva venit de nicaieri. Dar mai toti vrem aceste minuni de la lumea noastra materiala, de la banca (ceea ce niciodata nu vom avea), de la autoritatile locala (de unde inca mai tragem sperante), de la familie, de la prieteni etc.

Minuni de la materie (adica de la noi) niciodata nu vom primi. Minunile vin numai de la Dumnezeu; au loc mereu, dar nu avem ochi sa le vedem, sa le cunoastem. Daca le vedem, le numim, impertinent, COINCIDENTE.  “A fost o coincidenta ca Marian Oprisan a dat bani unei comune in perioada post-electorala.” “A fost o coincidenta ca vara-mea a plecat si ea la Bucuresti in ziua cand trebuia si eu sa merg, dar nu aveam un chior in buzunar.” Nu sunt coincidente, aceste fapte, suntem noi orbi de la atata materie. Punem accent pe materia cenusie, dar nu punem accent pe ceea ce face functionala materia cenusie.

Eu de cateva zile am intalnit un prieten. Imi era un necunoscut, care m-a chemat la el. Rar se intampla sa am incredere in necunoscuti. Ne-am intalnit intr-o librarie, vroiam sa iau o carte pe care sa o citesc in timpul liber si din intamplare (coincidenta, cum va spuneam mai sus) iau  o carte despre el. Citind-o am ramas placut surprins cati oameni, chiar vranceni, au fost ajutati de el. Au primit un ajutor nesperat, de care aveau nevoie.

I-am cerut si eu ajutorul. Sa fiu sincer, am ramas blocat cand mi-a raspuns ca este langa mine si gata oricand sa a ajute. Pe aceste suflet mare il cheama Nectarie. Are un chip extraordinar de frumos. Chiar in scurta noastra relatie de prietenie, pot spune ca m-a ajutat enorm ori de cate ori am avut nevoie. Sa enumar de cate ori m-a ajutat? Imi e teama ca omit vreun moment si nu vreau sa o fac.

De cand l-am cunoscut stiu sigur ca minunile vin numai de la Dumnezeu, ca El ne uneste, ca El ne ajuta neconditionat, ca ne ofera raspunsurile pe care altii nu le pot oferi, ca El ne ofera lamuririle linistitoare.

Pana cand vom intelege ca doar suflestete putem rezolva problemele acestei lumi materiale, degeaba ne “certam” pe atitudinea civica a fiecaruia. Politica nu rezolva nimic, atat timp cat sufleteste suntem morti.

P.S.: Regii daci, domnitorii si voievozii romani, regii romani care au pus credinta neamului mai presus de politica au reusit sa mentina un popor intreg sa gravitationeze in jurul unui ideal pur crestin-nationalist, timp de cateva milenii. In cateva decenii, conducatorii romani atei, dar crestini de suprafata, cu scop electoral, au reusit sa vanda intreaga tara, economic, educational, medical si cum mai vreti, pe praf de stele. Ei au creat saracia si dezordinea din prezent si promit sa le repare. Oare mai sunt oameni naivi sa creada in forta destructiva a politicii ca fiind o forta constructiva? Oare cred ei ca politica e capabila de miracole?

Leave a Reply

