Iulian Capsali – sa mai existe o speranta?

Sfintii parinti Arsenie Boca si Justin Parvu spun ca politica este o creatie a unei minti demonice. Le putem da dreptate? In primul rand crestinismul nu este doar o forma de cinstire a lui Dumnezeu, este chiar un stil de viata dovedit de monahii si monahiile din manastiri. Daca luam ca exemplu Manastirea Banceni, crestinimul este mai mult decat un stil de viata, din moment ce s-a reusit vindecarea unor copii suferinzi de SIDA. Pe ce se bazeaza crestinismul, ca stil de viata? Pe unitatea si dragostea dintre oameni.

Politicul este o forma de administrare ce se doreste a fi o alternativa la crestinism. Prin ce se diferentiaza politicul de adminstrarea propriu-zisa? Prin existenta partidelor politice si a viziunilor politice. Cum viziunile politice, anume doctrinele, sunt in directii opuse, cum pot ele sa tina unite bunastarea si linistea constiintei omului? Se poate obtine acest efect cu ajutorul politicului? Nu. Daca ne uitam la gonacii de partide, care nu au inteles doctrina, ci numai culoarea partidului, vedem ca ei in loc sa produca unitate intre oameni, ei divid si baga intrigi intre acestia incat se ajunge chiar la violenta. Iar violenta si ura sunt fapte condamnabile de crestinism, sunt total opuse crestinismului.

Am facut aceasta introducere, recunosc nu foarte amanuntita, incat sa va arat ca politica este o forma de conducere demonica. Daca mai analizam si modul in care politicul din Romania insista sa legalizeze o serie de comportamente cu scopul de a distruge o societate bazata pe principii solide, nu facem decat sa mai aducem alte argumente.

Zilele trecute am vazut o serie de articole in care se discuta despre candidatura unui independent la europarlamentare: Iulian Capsali. Neavand incredere in informatiile din presa am facut si eu niste “sapaturi” sa aflu cine e acest om. Cu stupoare am aflat informatii pe care presa le ascundea, oferind altele cu totul denigratoare. Daca omul se prezinta ca regizor si publicist, presa il prezinta ca preot, de aici “implicarea Bisericii in politica”, lucru total fals. Am observat ca omul acesta vrea sa duca o campanie dedicata pastrarii familiei traditionale, din barbat si femeie. Presa il prezinta ca pe un activist anti-gay; cum in mintea omului notiunea de “activist” duce cu gandul la violenta, rapid s-au conturat si niste articole ca omul ar avea apucaturi de “criminal”. Numai zic ca oameni care nu intrunisera numarul de semnaturi au fost avut candidaturile admise, iar impotriva lui Iulian Capsali, care a strans cu mult peste minimul cerut, s-a depus o contestatie de catre Remus Cernea. Personal am o parere foarte proasta despre acest psudo-deputat care a ajuns in Parlament cu ajutorul PSD-ului, cu scopul de a distruge traditia romaneasca.

Asa ca acest om, Iulian Capsali, mi-a trezit ceva interes prin ceea ce isi doreste el sa faca si mai ales prin lupta de discreditare dusa impotriva lui. Urmeaza campania electorala. Atunci fiecare isi va da arama pe fata. Daca acest Iulian Capsali se va dovedi a fi acel om curat care se prezinta a fi, poate imi incalca promisiunea si ii voi acorda increderea. Recunosc ca mi-a trezit putin optimisul ca mai exista totusi o speranta, de aceea am si scris acest post.

2 thoughts on “Iulian Capsali – sa mai existe o speranta?

  1. De acord cu tine, dacule, in privinta parerilor despre pol;itica. Insa, pana sa merg eu la vot, pentru o persoana independenta sau sustinuta de vreun partiud, va mai curge multa apa pe valea Moldovei.
    Eu nu cred ca vreun om cinstit si dornic de lucruri mari (pentru tara, nu pentru el) ar candida in politica. Nu cred ca, chiar cinstit si corect fiind, va reusi sa ramana asa si dupa castigarea alegerilor. Cine sta mult timp intr-un wc, miroase la fel. Iar daca nu va fi corupt de colegii sai, ce au castigat alaturi de el, atunci va fi eliminat de catre acestia.

  2. La asta ma gandeam si eu. De aceea sunt inca rezervat in a-mi face o opinie finala despre Capsali. Oricum mi s-a parut interesant faptul ca e contestat de multe persoane asa-zis cu intentii bune fata de tara. Iar lucrul acesta nu il vezi prea des. Ma gandesc si la treaba ca fiind cu bune intentii, ar mari sanse sa ramana la vatra, pentru ca lumea inca nu e obisnuita cu asa ceva. Iar lipsa banilor il tine in anonimat.

Leave a Reply

