“Scurtă critică a modelului evoluţionist”

“Ajungem acum la un concept cheie, extrem de important atât pentru înţelegerea perspectiveireligioase, cât şi a celei seculare a omului contemporan.
Este o idee extrem de complexă, neputând sădăm aici decât o schiţăa pro-blemelor pe care ea le implică.
Originea speciilor a lui Charles Darwin a apărut în 1859, a fost îndată acceptată  de mulţi şi curând a ajuns foarte populară. Oameni precum T.H. Huxley şi Herbert Spencer în Anglia, împreunăcu Ernst Haeckel în Germania (autorul cărţii Enigma universului, 1899) şi alţii, au popularizat ideile lui Darwin, făcând din evoluţie însuşi centrul filosofiei lor. Aceasta părea să explice totul. Desigur, oameni ca Nietzsche au cules-o şi au folosit-o pentru aşa-zisele lor prorocii spirituale. Astfel, cei ce ţineau de principala şcoală a gândirii apusene – care era raţionalismul dus pânăla limită-au acceptat evoluţia. Pânăastăzi, se poate spune căevoluţia este dogma centralăa gânditorilor „înaintaţi”, a oamenilor care sunt în acord cu vremea lor. însă, chiar de la început au fost şi oameni care au obiectat. în vremea lui Darwin a existat un gânditor catolic, St. George Jackson Mivart (autorul cărţii Despre geneza speciilor, 1871), care credea în evoluţie, dar nu în ideea de selecţie naturalăa lui Darwin, şi care 1-a adus pe Darwin la disperare când acesta din urmăa descoperit căideea lui nu poate fi dovedită. în ultimii treizeci de ani, şi mai ales în ultimii zece, au apărut multe relatări critice despre evoluţie dintr-un punct de vedere obiectiv.Cum dovedesc aceste scrieri, cea mai mare parte a cărţilor care susţin evoluţia încep cu anumite premise şi afirmaţii pornite dintr-o perspectivănaturalistică.

Astăzi existăchiar şi o societate în San Diego care se cheamăInstitutul de cercetări creaţioniste, care a dat la ivealămai multe cărţi foarte bune. Ei înşişi sunt oameni credincioşi, dar au multe cărţi care discutăevoluţia cu totul obiectiv, nicidecum de pe poziţii religioase. Dupăcum spun ei, există două modele pentru înţelegerea universului: unul este modelul evoluţionist iar celălalt, modelul creaţionist. Ei iau dovezile istoriei pământului – de pildă, straturile geologice etc. – şi încearcăsăvadăcu care model se potrivesc.

Au descoperit astfel căeste nevoie de mult mai puţine adaptări dacăse urmează modelul creaţiei – dacăa existat un Dumnezeu care a creat lucrurile la început şi dacăpământul nu are miliarde de ani vechime, ci doar câteva mii de ani.
Modelul evoluţionist, pe de altăparte, are nevoie de o mulţime de corecţii. In aceastăprivinţă, el poate fi comparat cu vechiul model al universului ptolemeic (în opoziţie cu modelul copernican).
Asemeni modelului ptolemeic al universului, modelul evoluţionist se dovedeşte acum stânjenitor. Unii dintre membrii Institutului fac turnee pe la diferite universităţi. In ultimii doi ani ei au ţinut câteva dezbateri în faţa a mii de spectatori de la universităţile din Tennessee, Texas etc. Interesul a fost destul de mare. Apă-rătorii evoluţiei nu au fost în stare săaducădovezi solide în sprijinul ei şi, de fapt, în câteva probleme şi-au dat pe faţăignoranţa în privinţa ultimelor des-coperiri ale paleontologiei.”

Ieromonah Serafim Rose – “Cartea facerii, crearea lumii si omul inceputurilor

Textul este preluat dintr-un capitol al cartii parintelui Serafim Rose. Acesta a pornit realizarea acestei lucrari mai mult ca un raspuns la propriile intrebari cel macinau.  Asa ca va recomand aceasta carte sa o cititi si daca nu va ofera un raspuns clar si concis, cred ca va va trezi cateva intrebari asupra “exactitatii” dorintei unei conducatori de a fi invatati ca suntem niste animale. Cartea o puteti descarca din link Ieromonah Serafim Rose – Cartea facerii crearea lumii si omul inceputurilor

Lectura placuta.