Sfintii nu se dovedesc stiintific

Pe holurile spitalului un tata se plimba nervos, facand ture dus-intors pe latimea holului. La un moment dat apare un doctor grabit, aranjandu-se parca pentru o operatie.
– Sunteti tatal copilului ce urmeaza a fi operat? intreaba medicul.
– Da. Dumneavoastra sunteti doctorul ce-l va opera?
– Da. Dar fiti linistit ca totul o sa fie bine, raspunde medicul zambind blajin.
– Cum sa fiu linistit cand dumneata intarzii? Va dati seama ca daca ati mai fi intarziat cateva minute, starea fiului meu s-ar fi putut agrava?
Medicul isi continua drumul, disparand pe holul ce ducea catre sala de operatie. Dupa cateva ore, medicul iese iar grabit.
– Fiti linistit ca totul a de curs bine. Mai multe detalii va va da asistenta mea.
Si medicul dispare. Dupa cateva minute iese si asistenta si se indreapta catre tatal impacientat.
– Cum se numeste medicul care mi-a operat copilul? La ce comportament are imi vine sa-i fac o reclamatie. A intarziat si apoi nici nu mi-a oferit nici o informatie despre starea copilului meu.
– Pe domnul doctor il cheama Alexandru Pesamosca, iar fiul dumneavoastra este bine. Dumnealui a intarziat pentru ca astazi si-a inmormantat fiul, iar acum se grabea sa ajnga si sa termine inmormantarea.

Intamplarea aceasta este una adevarata, chiar daca nu o veti gasi in nici un tratat de etica. Este o intamplare dusa in timp prin marturisire si nu prin dovezi stiintifice pe baza de radiatii ionice de carbon izotop 14 sau Ar-Ar. Este o intamplare asemeni altor mii de intamplari ce au raspandit si au consolidat crestinismul.

Cine este Alexandru Pesamosca? Este un sfant, o legenda a medicinei pediatrice din Romania si din lume. In toata cariera sa, medicul Pesamosca a realizat peste 45.000 de operatii in tara si in strainatate, salvand viata a mii de copii, carora alti medici nu le-ar fi dat nici o sansa la viata. El a reusit imposibilul. Cu ce a realizat? Cu aparatura prezenta si astazi in multe din spitalele tarii. El a reusit, acum nu se poate. Europa occidentala, umanista, cu spitale superdotate a legalizat eutanasierea copiilor, scapand medicii de operatii grele si solicitante.

Alexandru Pesamosca si-a inmormantat propriul fiu si cu toate acestea nu s-a retras, a continuat sa salveze vieti. Chiar daca nu a mai operat, a contribuit la reusita altor medici tineri ce au dorit sa salveze. Nu a murit bogat, ci dimpotriva a locuit pana in ultima zi intr-o camaruta din Spitalul Marie Curie din Bucuresti. Biserica din curtea spitalului este ctitoria lui.

Eu il consider un sfant, pentru tot ceea ce a facut. Ca el sunt multi alti romani ce nu au parte de celebritate sau bogatii, au parte numai de daruire si dragoste pentru viata. Medicul Pesamosca a avut si a daruit dragoste.

Intreb umanistii si ateii ce se lauda ca ei nu au nevoie de vreo rasplata ca sa faca ceva in folosul comunitatii: e vreunul in stare sa-l egaleze macar pe acest om? E vreunul in stare sa faca ce a facut acest om fara sa se laude “cat de mult munceste si nimeni nu-l apreciaza”?

Medicul Alexandru Pesamosca a trecut la cele sfinte pe 1 septembire 2011.

4 thoughts on “Sfintii nu se dovedesc stiintific

  1. Bravo romane !
    Da-mi voie te rog sa amintesc si eu faptul ca Tata Pesi locuia in Spitalul Marie Sklodovska Curie .
    “Aceasta-i casa mea. Să mă duc acasă, la Constanța? Nu. N-am timp. Stau aici. Păi, uită-te tu cât e în jurul meu. Toată viața mea este aici. Sunt câteva mii de filme, toate făcute de mine. Mii, zeci de mii de pacienți operați. Peste 50.000 de operații. E ca și cum aș face zilnic baie de cazuri clinice. Dau şi sfaturi altora”

Leave a Reply

