Simpla intamplare sau intentie voita?

Am  vrut sa scriu acest post inca la primele ore din 2014, dar mi-am zis sa nu incep anul chiar atat de tulburat si sa ma bucur de cele cateva picaturi de sampanie.

Ca si alti vranceni, am ales sa petrec trecerea dintre ani in Piata Unirii a municipiului resedinta de judet. La ora 11.00 era lume cat sa se stranga jandarmii de teama unei revolte (ca tot e la moda protestul urban in sprijinirea morala a celor care sunt cu adevarat nedreptati si batuti, imoral si irational), muzica multa si tare. Decat sa stau in galagie hai sa intru si eu putin in Bisericuta Sf Ioan Botezatorul. Ce m-a incurajat sa intru? Putinii oameni care ii treceau pragul. Dupa, m-am retras catre mijlocul pietei sa pot admira si eu artificiile.

Dar ca in fiecare an, organizatorii deschid focurile de artificii cu jocuri de lumini (ca si laserele sunt raze de lumina, dar cu frecventa redusa). Si in jocul lor si am vazut multe povestioare care ne sunt bagate cu forta pe gat ca fiind adevarate (dar dovezi ale existentei lor nu sunt, decat niste desene juvenile realizate de “cercetatori” adulti).

In momentul acela mi-am pus urmatoarea intrebare: daca este o coincidenta ca in fata unei bisericute (din secolul al XVII-lea) sa fie construit un monument masonic (in secolul XIX), iar pe o cladire invecinata (construita in secolul XX de un regim ateist) sa fie proiectata o povestioara cu maimutele ce devin oameni (poveste ce a luat amploare abia la sfarsitul secolului al XIX inceputul secolului XX)? Tot atunci mi-am mai pus o intrebare: daca este coincidenta ca in ajunul si in timpul unei sarbatori mari crestine Discavarii si Nasional giografic sa difuzeze “documentare” cu aparitia omului?

In acele momente mi s-a facut lehamite si scarba de toti acesti mari oameni ce ne conduc si “ne vor binele” si mi s-a facut o mila nespusa de toti cei care priveau, ca hipnotizati, acele jocuri (in special cei mici).

Pacat ca suntem atat de naivi incat inca mai credem in propaganda ateista, fosta in comunism cu palarie democratica.

Leave a Reply

