Urare de Anul Nou

Va fac de azi urarea, ca maine stiu eu ca va fi o zi plina si de genul:
“-Cum sa-ti calc camasa: cu sau fara dunga?
-Cum vrei, ca imi iau tricou pe mine.”

Anul 2013 a fost un an plin: revolte de strada, fraudari, noi legi anti-populatie, manifestari anti-Biserica etc. Dar un lucru eu am inteles si m-as bucura sa-l fi inteles si voi: noi, romanii, nu avem istorie, avem memorie. “Istoria trece, ce a fost a fost, nu ne mai intereseaza. Ne intereseaza numai prezentul si viitorul”. Ei bine, memoria nu e precum istoria; ea nu trece, nu moare. Ea ramane si ramane vie. Anul acesta am vazut in multe proteste oameni simpli care isi motivau gestul prin argumente ale memoriei. Am vazut tineri care faceau apel la memorie.

Pentru anul 2014 eu va doresc sa fiti intelepti si sa nu va pierdeti memoria! Sa nu va pierdeti identitatea! Cel ce-si pierde memoria devine o piesa a unui joc. Iar nici un om nu este sau nu merita sa fie piesa de joc; omul este un jucator, iar arbitrul este Dumnezeu.

La multi ani 2014!

10 thoughts on “Urare de Anul Nou

  1. Eu cred ca a avea respect pentru istorie e ceva educabil. Intr-un fel, e normal sa nu credem in istorie, caci nu avem incredere in ceea ce a spus istoria pana acum. Istoria noastra e controversata, exista atatea idei contradictorii cate interese exista.
    Eu cred ca, pe undeva, se vrea ca noi sa nu avem istorie. Sa nu fim constienti ca avem o istorie, sa nu fim constienti cine suntem, ca sa fim fara radacini, usor de smuls de catre orice adiere. Dar trebuie sa ne recuperam istoria, sa stim adevarul, sa ne legam de radacinile noastre.
    La Multi Ani!

  2. Te-aş contrazice doar de dragul jocului de cuvinte. Avem istorie dar n-avem memorie. Şi cine uită, riscă s-o repete. Ne-ar trebui, cred, un program susţinut de antrenament sau o doză sporită de inteligenţă.
    La Mulţi Ani!🙂

  3. Multumesc de invitatie! Ma voi alatura, dar inca nu am un cuvant chiar greu si nici nu sunt suficient de instruit, sufleteste si lumeste, pentru a putea sta langa acesti vranceni mari.

  4. 🙂 avem memorie; toti marii romani sunt vii atunci cand le folosim vorbele. Culmea e ca multi romani revoltati le folosesc citate ale unor conducatori romanii in situatii in care, daca ar fi trait aceia, ar fi fost in tabara adversa.

Leave a Reply

