Mos Nicolae, din sfant in produs

Am ajuns sa ne vindem sfintii ca animalele din obor. In prezent oamenii nu mai stiu sa faca distinctia intre suflet si trup; conteaza doar ceea ce vad, ceea ce aud, conteaza si este cel mai important cel care are cea mai mare suma de bani in buzunar sau in cont. Nu mai conteaza daca Nicolae sau Craciun e sarbatoare crestineasca, conteaza numai ca de Nicolae si de Craciun primim cadouri si oferim cadouri. Deci ne trebuie bani!

Maine, 6 decembrie 2013, este sarbatoare de trecere la cele sfinte ale Sfantului Arhiepiscop Nicolae al Lichiei. De ce il sarbatorim pe Sf Nicolae ca Mos Nicolae ce pune cadouri copiilor in ghetute, banuiesc ca fiecare roman stie sau ar trebuii sa stie. Daca mai sunt persoane care inca nu stiu, Nicolae a fost un preot crestin care isi ajuta semenii oferindu-le cele necesare, dar pe ascuns; anume ca nimeni nu stia cine le-au adus cadourile. In timp, acest obicei s-a transformat in a oferi copiilor dulciuri sau mici cadouri, cat le intra in ghetute. Cine doreste mai multe detalii despre viata Sfantului Nicolae recomand site-ul crestinortodox.ro (link-ul va va trimite direct catre articolul despre viata Sf Nicolae).

De ce spun ca ne vindem sfintii ca pe animale?! Singurul sfant care aduce bucurii prin oferirea de cadouri materiale este Sf Nicolae si nici un alt sfant, din cate stiu eu, nu a ramas in memoria crestinatatii ca sfantul ce daruieste daruri palpabile. “Dar cu toate acestea se pare ca darurile aduc bani, iar daca aduc bani e pacat sa ne folosim de sfant doar o zi. Asa ca hai sa mai cream un sfant, unul chiar fictiv. Dar cine observa?! Si hai sa ne ducem cu el pana la Craciun si sa-i dam numele Craciun. Ce conteaza daca de Craciun se sarbatoreste nasterea Fiului Omului?! Sau Craciunul e ziua cand primim cadouri si cantam niste cantece acolo?! Tot o zi ce incepe cu rasaritul si se termina cu apusul, dar macar facem niste bani.”

Asa ca batranul Mos Craciun are circa 80 – 90 de ani, dar i-a fata cu mult succes sarbatorii crestinesti a Craciunului. Intrebati un copil de gradinita ce este Craciunul si automat va va raspunde ca “de Craciun  vine Mosu’ cu cadouri”. Cine l-a inventat pe Mos craciun?! Coca-Cola printr-o campanie agresiva de marketing. Mmmmmmmmmmm…..oare nu tot marketing-ul a inventat si Iepurasul de Paste cu ouale?! E mai usor sa faci un copil sa creada intr-o fantasma ca mos craciun si sa-i explici ca de Paste e un iepuras ce vopseste oua in loc sa-i explici traditia oualor vopsite de Paste. Cata evolutie! In trecut oamenii erau mai intelepti, acum au evoluat in oameni destepti ce inventeaza povesti in loc sa ofere raspunsuri adevarate.

Dragi parinti, daca ii spuneti copilului dumneavoastra ca ceea ce vede el pe strada legat de mos craciun, iepuras sau altvceva legat de cum puteti dumneavoastra sa scoatei bani din buzunar incat sa traiasca cei ce traiesc doar din marketing, nu sunteti criminali! Nu va ia nimeni copilul daca ii spuneti adevarul! In loc sa-i oferiti cadouri, muncind pe branci sa faceti bani pentru acele produse (de care oricum se va plictisi pana de Anul Nou), mai bine faceti-i zilnic cadou 1 sau 2 ore din timpul vostru. Decat sa-i cumparati nu stiu ce telefon (ca asta vrea ala micu’) si sa stati voi cu ochii beliti in tv si sorbind dintr-o bere, mai bine jucati-va cu el, dati in mintea lui pentru 2 ore, ca nu va omoara nimeni si nici nu o sa muriti.

Voi chiar nu constientizati ca strategia de marketing a mosului craciun incepe inca din octombrie si se termina tocmai prin februrie sau cea a iepurasului incepe din martie si se termina prin mai?! Nu vedeti ca ai vostri copii vor, de la an la an, cadouri din ce in ce mai scumpe, pe care nu toti vi le permiteti, “dar prietenul copilului meu a primit tot ce a vrut, asa ca si al meu trebuie sa primeasca”?! Nu e mai usor sa-l invatati pe copil ca cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faca, inainte sa primeasca un cadou, este ca el sa ofere unul?! Sa ofere chiar jucaria care candva i-a fost cea mai draga si acum nu o foloseste?! Sa ofere dragoste unui alt om?! Sa-si ofere ajutorul ajutandu-va la o treaba?! Asa el va invata ce inseamna sacrificiul, jertfa. Va invata ca trebuie sa dea de la el ceva ce-i aduce cea mai mare bucurie, pentru a fi rasplatit cu o bucurie si mai mare!

Adevarul eu nimeni nu mai stie ce inseamna sacrificiul, in ziua de azi. Ma uit cum tineri si oameni in varsta vin cu solutii, dar nu vin si cu responsabilitatea. “Sa se faca”, “sa se dreaga”, “sa se ia atitudine” etc dar nimeni din cei ce zic nu face. Exact ca sovieticii: “partidul ne invata”, “partidul i-a atitudine”, “partidul da cu matura”, de parca partidul era o entitate, nu era tot un om ce punea pe altii sa actioneze, el stand deoparte si iesind in cazul in care apareau vreo doi care se impotriveau si fie “ii lamurea”, fie ii lamurea. Toti vor o noua renastere, o noua reforma, dar sa nu mai facem cum am facut, sa mergem inainte ca asa trebuie. Si daca mergem inainte fara sa ne uitam si sa invatam in trecut ce rezolvam?!

Dam societatii bolnavi ce creaza credinte dupa filme bine vandute, gen:

Si mai dam si oameni care sustin aceste “credinte” pe motiv ca: “daca un prieten e catolic, un altul e baptist, eu ori sunt mai prost ca ei?!”, cum veti vedea in comentariile invitatilor. Cu alte cuvinte, bolnavi nu suntem numai daca practicam, ci si daca sustinem si mai gasim si argumente prin care sustinem, de natura celor aduse de duduita din video.

Vrem sa fim ca americanii, ca germanii, doar ca au o casa cum am vrea si noi sa avem, o masina cum am vrea si noi, un telefon din acela cat mai scump, si pentru a avea vrem sa schimbam scoala ca ne invata moderatia, ca “asta e deja depasita, uita-te la americani” (au cea mai mare rata de analfabetism din lume, depasind-o si pe cea din tarile lumii a treia), vrem sa schimbam religia, ca “asta e depasita, uita-te la americani” (v-am lasat video-ul si vin cu completarea ca cele mai multe religii crestine “alternative” la ortodoxism au aparut pe pamant american), nu mai vrem familii doar din femei si barbat, ca “asta-i depasita, uita-te la americani” (in SUA primesti act de casatorie religioasa de care nu poti scapa decat in justitie; o ambiguitate de legislatie “civilizata si libera”), …. ce altceva ar mai fi de “vazut la americani”?

Dar toate astea au un pret, iar ca sa-l platesti trebuie sa ai bani, prin urmare incepem sa vindem. Vindem tot, de la casa la caine, pana la sfinti. Totul e de vanzare, totul e o alegere, totul numai noi suntem pionii de care nimeni nu se intereseaza. De ce?! Daca pentru noi totul e alegere, prin urmare si noi, pentru altii, suntem o optiune. Nu contam decat atat cat putem produce niste bani. Nu producem, nici nu mai existam. Nici nu mai contam.

Asa ca pentru maine, catre toti cei care cititi acest articol si catre toti cei ce veti auzi despre el de la cei ce l-au citit, eu va ofer toata dragostea mea si dorinta sa va treziti si sa treziti si pe altii la realitatea hidoasa a optiunilor. Fie ca Sfantul Nicolae sa va aduca darul meu!

13 thoughts on “Mos Nicolae, din sfant in produs

  1. Mulțumesc pentru darul tău!
    Sunt de acord cu tine, cu o singură remarcă: darurile de Crăciun se pot justifica (dar nu Moș Crăciun) prin faptul că la iesle au venit magii cu DARURI. Este adevărat că ele erau menite Domnului. Dar, cum Domnul este în fiecare din noi, putem accepta ideia darurilor de Crăciun.

  2. Ai dreptate! Aici m-am pripit putin, dar totusi nu se justifica o sarbatoare a sufletului cu dorinta de a vinde produse in cantitate mare sub ideea “lasa, ca ai sa gasesti tu pe cineva cui sa i le oferi”.

  3. AM RECUNOSCUT CĂ SUNT DE ACORD CU ARTICOLUL TĂU, EU COMENTÂND ACEST SINGUR PUNCT DIN RAȚIONAMENT!
    dACĂ VREI, POȚI ȘTERGE COMENTARIUL MEU, NU MĂ DERANJEAZĂ, CĂCI MAI IMPORTANT ESTE SEMNALUL TĂU!

  4. Pentru mine nu e nici o problema ca mi-ai atras atentia. M-as bucura sa fie cati mai multi ca tine. Si il las pentru ca orice articol reprezinta un subiect cel putem dezbate, nu e doar o opinie personala si atat; nu stau sa astept laude pentru tehnoredactare. Vreau ca oamenii sa capete incredere in opinia lor si sa si-o exprime.

  5. E adevarat ca nimeni nu refuza un cadou, dar cum e cand te uiti ca mosul incepe de prin octombrie?! Cand vine ajunul nu mai are nici un farmec, ca esti satula de el.

  6. bune observatiile tale !
    sa nu uitam si clasicele urari de sezon. de maxim grobianism, mi se pare faptul ca, “macar acum, de sarbatori, trebuie sa fim mai buni” !
    inca ceva : nu stiu, cati dintre parinti mai impodobesc bradul natural in familie si lasa cadourile acolo in noaptea de Ajun.
    falsa ipocrizie conform careia “salvam planeta” daca ne luam brad artificial, este o isterie nejustificata speculata de ecologisti.
    si nu-mi plac nici sms-urile care contin sintagma “fie ca …” : denota o detasare de continutul mesajului si depersonalizare a acestuia !
    sarbatori luminate, imbelsugate si intens traite alaturi de cei dragi ! daca esti din Focsani, cauta grupul Blogosfera Vrancea pe FB ! spor ..

  7. Va citesc prin intermediul unui apropiat! Multumesc pentru intelegere mesajului si sper ca prin tine sa ajunga si la altii! In privinta mesajelor :)) nu-ti zic ca raman fara baterie citind lungile mesaje cu “fie ca…” cum mi-a fost anu’ viitor sa-mi si la anul ce a trecut.

  8. Uite ca usor, usor, plecand de la “nu mai are mancarea gustul pe care o avea odinioara”, am ajuns acum la sarbatori. Si am o usoara revelatie ca romanii, indiferent de cum va evolua societatea, se vor intoarce la vechile valori.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s