Voi ati observat …?!

Acum imi veni sa va scriu de o revelatie a mea de acum cateva seri in urma. Ma simteam plictisit si parca vroiam sa vad un film. Caut pe net ceva filme bune si imi este recomandat noul film american “Side Effects” – “Efecte adverse”. Mare film, laudat pe la festivalurile de profil, ceva premii, “Hai sa-l vad!”. Pentru cei care l-au vazut si pentru cei care nu l-au vazut, sa va spun cum l-am perceput eu: o familie din “Amierica” cu ceva probleme (el la puscarie, ea cu probleme la “mansarda”) incearca sa-si rezolve problemele de cuplu si sa revina pe fagasul normal. Ei bine, ea, subiectul central, are ceva probleme si cauta sa le rezolve prin psihologi (vreo doi ii prezinta in film, dar pare ca ar fi fost ceva mai multi la numar). Ultimii doi psihologi ii recomanda diverse medicamente prin care sa o calmeze. Unul dintre medicamente ii este recomandat de o colega de serviciu, medicament care ii este prescris imediat si de psiholog (cam ca la noi, cand mergi la medicul de familie – eu sunt obligat sa cedez o parte CNAS-ului, ca sa mi-i manance CNAS-ul, faramiturile le da medicului ca el sa-mi prescrie ce ii zic eu si ma duc la o farmacie de retail si cumpar cate cutii vreau eu).  Acest medicament ii creaza femeii o stare de inconstienta, ce o conduce la uciderea sotului. Si apoi incepe circul politie – psiholog – etc pentru ce, cum, de ce, cand….. Aaaa, numai zic ca ea ii mai ceruse, psihologului, un medicament pentru cresterea apetitului sexual.

Cam atat am vazut pentru ca mi se scarbise si nu m-am uitat la film. Si deodata am avut o revelatie. Toate filmele americane spun mereu aceeasi poveste: el si ea se iubesc mult (mai precis fac sex oricand, oriunde, ori de cate ori pot) si sunt foarte fericiti, iar cand au probleme apeleaza rapid la un psiholog bun recomandat de vreun prieten, care le prescriu niste medicamente (care se pare ca au avut rezultate bune si la alti pacienti). Oamenii sunt multumiti (nu se stie daca se fac bine, ca ei iau in continuare medicamentul) si fac sex in continuare si sunt fericiti.

Sa revin cu titlul: VOI ATI OBSERVAT ca filmele americane propun rezolvarea problemelor interioare la psiholog si nu in Biserica?! Voi ati observat ca ei nu specifica niciodata cuvantul “suflet”?! Voi ati observat ca promovarea americana a Bisericii consta in cateva imagini de la o slujba unde enoriasii incep sa cante inainte de ai lua somnul si  slujbele de casatorie “ca-n filme” sunt seci (“- iei de casatorie pe..? “- da.” “- tuuu, iei in casatorie pe…?” “- da.” “- va declar sot si sotie! pupati-va!”; iar toata lumea “- vaaaaaaaaiiiii!”). Efectiv acesti americani arata lumii ca Biserica este plictisitoare si e ceva ce nu are nici o noima, nici un rost, e doar asa ca o alternativa la viata cotidiana. Si voi ati observat ca la aceste imagini ale Bisericii nu se mentioneaza niciodata numele de Iisus si in numele cui se face semnul crucii? Voi ati observat ca numele lui Dumnezeu, al lui Iisus si al Sfantului Duh sunt mentionate doar in injurii?

Poate ca unor li s-a parut infantil ca eu am postat o serie de filme romanesti (mai mult istorice). Eu le-am postat pentru a va ajuta sa constientizati comportamentul anumitor oameni, romani si Romani, fata de Biserica. Eu apreciez foarte mult filmele romanesti datorita caracterului lor conservator, de a arata intocmai viata normala a Romanului, de a arata intocmai Tainele Bisericesti. Eu am observat ca Romanul intotdeauna isi cauta salvarea in Dumnezeu si, apoi, in Biserica. Spun asa, pentru ca eu sunt unul din romanii care caut solutia in Dumnezeu. La Biserica, asa cum am spus-o intr-un post anterior, la un preot, nu o caut pentru ca nu am gasit, inca, o biserica in care sa-L simt prezent (adica la o biserica in apropiere de casa). Biserica “Trei Ierarhi” din Iasi e biserica unde Il simteam prezent.

V-am spus toate acestea pentru ca vroiam sa va impartasesc si voua o observatie de-a mea asupra filmelor americane, unde scenariile sunt mereu aceleasi, promovandu-se sexul, violenta, prostia, homosexualitatea etc cu motivatia ca SUA este stat democratic si modern (dar cam greu au renuntat la sclavie si la rasismul fata de negri, cel putin rasismul, xenofobia si alte fobii sunt prezent si la actualitate in SUA).

6 thoughts on “Voi ati observat …?!

  1. la ce biserici sa mearga americanul? la cele neoprotestante? acelea sunt bisericile lor. niste centre de descreierati si rataciti. ca merg acolo ca merg la psiholog tot una este deoarece pastorul nu are deregula alta pregatire decat un psiholog. pastorii lor si pastorii in general sunt incapabili de a oferi omului o invatatura spirituala, duhovniceasca. is niste eretici cu cateva cunostinte de psihologie. ce biserici sunt in america? astea. eretice. deci ce ar putea aparea in filmele lor altceva decat au?

  2. era la un moment dat un serial nu mai stiu pe ce program cu o familie cu mai multi copii. tata lor era pastor si o regula pe masa prin bucatarie cand copii mari erau plecati de acasa. oribil.

Leave a Reply

