Spirit romanesc – Ion Creanga a lui Stefan a Petrei si Mihai Eminovici

Hristos a inviat! Acesti doi mari oameni ai literaturii romanesti au lasat noua, celor de azi, pagini intregi ce descriu Sufletul Omului de sine statator: romanul intelectual, ce cauta nestiutele viitorului de pe acest pamant, si taranul roman, vesnic pastrator de datini, traditii, povesti si taine ce aduc dovada vesniciei lui pe aceste meleaguri inca din vremea Facerii de catre Dumnezeu.

Sunt chiar romani ce vor sa-i discrediteze pe acesti doi mari romani; au fost si comunistii care nu au reusit decat sa cenzureze o parte a lucrarilor lor. Cel putin pe Mihai Eminescu l-au facut ateu, chiar daca poezii ale acestuia dovedeau contrariul.

RASAI ASUPRA MEA

Rasai asupra mea, lumina lina,
Ca-n visul meu ceresc d-odinioara;
O, maica sfânta, pururea fecioara,
In noaptea gândurilor mele vina.

Speranta mea tu n-o lasa sa moara
Desi al meu e un noian de vina;
Privirea ta de mila calda, plina,
Induratoare-asupra mea coboara.

Strain de toti, pierdut în suferinta
Adânca a nimicniciei mele,
Eu nu mai cred nimic si n-am tarie.

Da-mi tineretea mea, reda-mi credinta
Si reapari din cerul tau de stele:
Ca sa te-ador de-acum pe veci, Marie!

Pe Ion Creanga nu prea aveau ce sa-i cenzureze, oricum satele urmau sa fie daramate si transformate in orase, iar prin moartea satului, ar fi urmat sa moara si povestile lui.

Imprumutand un pic limbajul ce a scris istorie, va intreb: au oare daca ii judecam pe aisti mari oameni, au nu ne facem noi un pic de dumnezei? Haideti sa lasam judecata in mana Domnului, iar noi sa ne bucuram de aceasta avere ce nu poate fi nicicand masurata.

Va las mai jos un film extraordinar intitulat “Un bulgare de huma” realizat intr-un moment de restriste pentru neamul romanesc. Interpretarea celor doua mari personalitati a fost realizata de alte doua mari personalitati Dorel Visan si Adrian Pintea.

Tot ce vreau sa vedeti in aceste filme pe care vi le las este sa vedeti sufletul din spatele oamenilor.

Leave a Reply

